Ångerrätt

Följande villkor gäller mellan dig som kund och Skakshoppen.dk, om inte andra skriftliga överenskommelser har träffats mellan oss.

Du måste vara 18 år för att handla hos oss. Om du är under 18 år måste du ha samtycke från en förälder eller vårdnadshavare.

Innehåll som kan döljas

100 DAGAR RETUR RÄTT

Hos oss kan du avbryta och returnera ditt köp i 100 dagar.

Om du ångrar ditt köp innan du har mottagit varan, vänligen kontakta oss så försöker vi stoppa leveransen.

Om du ångrar ett köp betalar du returfrakten och bär risken för varan tills vi har den tillbaka i vårt lager. Vi hjälper dig gärna med en returformulär när du kontaktar kundeservice@skoleskak.dk.

Du betalar själv frakten. Köp en eventuell fraktsedel från Postnord.

Varan skickas tillbaka till:

Skakshoppen, Sølvgade 15, 1307 København K, Denmark

När varan mottagits och granskats på vårt lager återbetalar vi pengarna till samma betalningssätt och till samma betalkort som användes vid köptillfället – detta gäller även om köpet var en gåva.

AVBOKNING AV EN DEL AV KÖPET

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

RÄTT TILL KLAGOMÅL

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Om du ångrar ett köp betalar du returfrakten och bär risken för varan tills vi har den tillbaka på vårt lager. Vi hjälper gärna till med en returfraktsedel. Kontakta kundservice@skoleskak.dk.

RETUR AV SPECIALPRODUKTER ELLER FRÅN UTLAND

Vissa varor är för stora för att kunna returneras med vanlig post. Det gäller alla våra schackbord, gigantiska schackbräden och pjäser (både enstaka och kompletta set), mini gigantiska schackbräden och pjäser (både enstaka och kompletta set), gigantiska dam och jätteschack.

Vid retur av varor från utlandet är du som köpare skyldig att betala räkningen för returen.

RISKEN FÖR VARORNA

Risken för varorna övergår till dig som konsument vid tidpunkten för leveransen.

TRANSPORTSKADOR

Även om varorna är förpackade kan vissa av dem ta skada under transporten. Om du mottar ett paket som är synligt skadat vid leveransen måste du vägra att ta emot det. Då kommer det snabbt tillbaka till oss och vi kan skicka en ny till dig.

ÅTERBETALNING AV KÖPSBELOPP

Om du ångrar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om varan har minskat i värde drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder).

Vi återför pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation som visar att du har returnerat den.

Vid förseningar, restorder eller slutsålda varor strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt om detta och vad vi kan göra i ärendet – till exempel ge dig pengarna tillbaka eller hjälpa dig att hitta en motsvarande vara någon annanstans.

VARANS SKICK NÄR DU SKICKER DEN RETUR

Om varan har minskat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar, kan du endast få tillbaka en del av köpesumman. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans marknadsvärde, och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan detta eventuellt medföra en värdeminskning av varan. Om du är osäker är du välkommen att kontakta kundservice@skoleskak.dk.

Du får gärna prova varan på samma sätt som om du provade den i en butik, men inte ta den i bruk. Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi varan som använd. Det betyder att du endast kan få tillbaka en del av köpesumman.

Om du ångrar köpet, vid reklamation eller i andra fall där en vara ska skickas tillbaka, skickas varan till följande adress:

Skakshoppen
Sølvgade 15, 1307 København K
Danmark

Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket skickade mot postförskott. Kom ihåg att bifoga din orderfaktura och meddela oss anledningen till din retur (reklamation, retur/ångerrätt eller annat). Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

RÄTT TILL KLAGOMÅL

Som vanlig konsument har du 24 månaders rätt att göra ett klagomål. Detta innebär att du antingen kan reparera, byta ut, få tillbaka pengar eller sänka priset beroende på den specifika situationen.

För att ett klagomål ska kunna motiveras får felet inte ha uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du måste lämna in ett klagomål inom två månader efter det att felet upptäcktes.

Kontakta kundeservice@skoleskak.dk / +45 3049 0580 så att vi kan hitta en lösning tillsammans. Vi skickar en gratis returetikett så vi betalar frakten.

SÅ HÄR HANTERAR VI ETT KLAGOMÅL BÄST

Lyckligtvis har vi få klagomål, men när sådana uppkommer försöker vi hitta den bästa lösningen tillsammans.

Vår erfarenhet är att vi löser det snabbast och bäst via tre steg:

1. Skicka en beskrivning av hur skadan / defekten uppstod / upptäcktes + 2 bilder av problemet

2. Ange ordernumret vid behov. Bifoga en kopia av orderbekräftelsen / kvittot

3. Skriv ditt förslag till en bra lösning, t.ex. utbyte, prisreduktion, pengarna tillbaka etc.

När vi har fått dina bilder kommer vi att behandla ditt klagomål så snart som möjligt (2 - 5 arbetsdagar).

Om ett klagomål returneras skickar vi en förbetald etikett som ska användas. Då kan du lämna in paketet på Post Nords postkontor/avlämningsplats, vi kan följa paketet längs vägen och hantera klagomålet snabbt.

RÄTT ATT ÖVERKLAGA

Om du upplever utmaningar med ditt köp, kontakta kundeservice@skoleskak.dk / +45 3045 580, så att vi tillsammans kan hitta en lösning. Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning har du möjlighet att klaga till: Centrum för klagomålslösning, Toldboden 2, 8800 Viborg. www.forbrug.dk.

Om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga via EU-kommissionens klagomålsportal http://ec.europa.eu/odr

STANDARD ÅTERBANGSFORMULÄR

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till schackbutiken
Adress: Sølvgade 15, 1307 Köpenhamn K, Danmark

Tel: +45 3049 0580
Mail: kundeservice@skoleskak.dk Jag meddelar härmed att jag önskar utöva ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

Beställ det: ________________

Mottagen på: ________________

Konsumentens namn: ________________

Konsumentens adress ________________

Konsumentens ordernummer: ________________

Konsumentens underskrift: ________________

Datum: ________________

(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)

Ladda ner som PDF här