Handelsvillkor

DANSK SKOLESKAK

CVR: 76843716

Adress: Snaregade 10A, 1205 Köpenhamn K
Tel: +45 3049 0580
Post: kundservice@skoleskak.dk

Följande villkor gäller mellan dig som kund och Skakshoppen.dk, såvida inte andra skriftliga överenskommelser har träffats mellan oss.

Du måste vara 18 år för att handla hos oss. Om du är under 18 år måste du ha samtycke från en förälder eller vårdnadshavare.

Om du har några frågor är vi redo att hjälpa till på kundeservice@skoleskak.dk / +45 3049 0580.

Schackshoppen.se – en del av Dansk skolschack

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 15 januari 2024.

Innehåll som kan döljas

BRUKSANVISNINGAR

Bruksanvisningar medföljer produkten, men om du behöver ytterligare råd är du alltid välkommen att kontaktakundeservice@skoleskak.dk/+45 3049 0580. Vi vill verkligen hjälpa till.

LEVERANSTID OCH TRANSPORT

Vi levererar dina varor så snart som möjligt – vanligtvis efter 1-3 dagar. Det kan vara längre leveranstider i samband med helgdagar, Black Friday eller liknande.

För enskilda varor, t.ex. Leveranstiden kan ses under de enskilda produkterna.

Vi använder olika transportörer både med fartyg och flyg. Våra fraktpriser ligger mellan 59–455 SEK

Dock kan fraktpriset bli högre vid leveranser utomlands.

UTOMLANDS

Vi levererar till alla länder, så om du behöver leverans långt från de nordiska länderna, kontakta kundeservice@skoleskak.dk tel:+4530490580

PRIS OCH BETALNING

Alla priser är inkl. moms och i DKK eller SEK.

Hos oss kan du betala med med MobilePay, Dankort, Mastercard/Maestro och Visa/VPay/Visa Electron samt EAN (elektronisk fakturering). Du kan även betala med internationella kort med Diners, Discover och JCB.

Om du vill betala via banköverföring (avgift för banköverföring är 75 SEK), kontakta kundeservice@skoleskak.dk/+45 3049 0580.

Reservation av belopp

Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet direkt. Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:

1) Vi drar av beloppet när vi skickar varan, eller
2) pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.

Om du vill betala med banköverföring, kontakta kundeservice@skoleskak.dk / +45 3049 0580 - notera att du med denna betalningsform inte omfattas av invändningssystemet.

Beloppet tas endast ut när varan skickas. Alla betalningar sker via en säker anslutning.

BETALNING MED VIABILL

Vid köp med ViaBill får du dina varor först. Därefter ska du betala din månadspenning samma dag varje månad. Om du inte betalar i tid tillkommer en avgift. Om du ångrar ditt köp upphör avtalet om betalning med ViaBill.

Läs mer här: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

PRESENT KORT

Presentkort kan användas genom att välja "presentkortbetalning". Det är möjligt att använda presentkort i kombination med någon av de andra betalningsmetoderna. Presentkort betalas inte ut och ger ingen ränta.

100 DAGAR RETUR RÄTT

Hos oss kan du avbryta och returnera ditt köp i 100 dagar.

Om du ångrar ditt köp innan du har mottagit varan, vänligen kontakta oss så försöker vi stoppa leveransen.

Om du ångrar ett köp betalar du returfrakten och bär risken för varan tills vi har den tillbaka i vårt lager. Vi hjälper dig gärna med en returformulär när du kontaktar kundeservice@skoleskak.dk.

Du betalar själv frakten. Köp en eventuell fraktsedel från Postnord.

Varan skickas tillbaka till:

Skakshoppen, Sølvgade 15, 1307 København K, Denmark

När varan mottagits och granskats på vårt lager återbetalar vi pengarna till samma betalningssätt och till samma betalkort som användes vid köptillfället – detta gäller även om köpet var en gåva.

AVBOKNING AV EN DEL AV KÖPET

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

RÄTT TILL KLAGOMÅL

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Om du ångrar ett köp betalar du returfrakten och bär risken för varan tills vi har den tillbaka på vårt lager. Vi hjälper gärna till med en returfraktsedel. Kontakta kundservice@skoleskak.dk.

RETUR AV SPECIALPRODUKTER ELLER FRÅN UTLAND

Vissa varor är för stora för att kunna returneras med vanlig post. Det gäller alla våra schackbord, gigantiska schackbräden och pjäser (både enstaka och kompletta set), mini gigantiska schackbräden och pjäser (både enstaka och kompletta set), gigantiska dam och jätteschack.

Vid retur av varor från utlandet är du som köpare skyldig att betala räkningen för returen.

RISKEN FÖR VARORNA

Risken för varan övergår till dig som konsument vid leveranstillfället. I händelse av att varan måste returneras övergår ansvaret till oss när varan tas emot på vårt lagerhotell, namngivet med adressen ovan.

TRANSPORTSKADOR

Även om varorna är förpackade kan vissa av dem ta skada under transporten. Om du mottar ett paket som är synligt skadat vid leveransen måste du vägra att ta emot det. Då kommer det snabbt tillbaka till oss och vi kan skicka en ny till dig.

ÅTERBETALNING AV KÖPSBELOPP

Om du ångrar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om varan har minskat i värde drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder).

Vi återför pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation som visar att du har returnerat den.

Vid förseningar, restorder eller slutsålda varor strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt om detta och vad vi kan göra i ärendet – till exempel ge dig pengarna tillbaka eller hjälpa dig att hitta en motsvarande vara någon annanstans.

Skakshoppen.dk och Schackshoppen.se kan behöva avbryta en beställning om det inte är möjligt att leverera det som beställts. Om detta händer kommer vi att meddela dig och betalningen kommer att annulleras.

VARANS SKICK NÄR DU SKICKER DEN RETUR

Om varan har minskat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar, kan du endast få tillbaka en del av köpesumman. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans marknadsvärde, och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan detta eventuellt medföra en värdeminskning av varan. Om du är osäker är du välkommen att kontakta kundservice@skoleskak.dk.

Du får gärna prova varan på samma sätt som om du provade den i en butik, men inte ta den i bruk. Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi varan som använd. Det betyder att du endast kan få tillbaka en del av köpesumman.

Om du ångrar köpet, vid reklamation eller i andra fall där en vara ska skickas tillbaka, skickas varan till följande adress:

Skakshoppen
Sølvgade 15, 1307 København K
Danmark

Vi tar inte emot paket utan utdelning eller paket skickade mot postförskott. Kom ihåg att bifoga din orderfaktura och meddela oss anledningen till din retur (reklamation, retur/ångerrätt eller annat). Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

RÄTT TILL KLAGOMÅL

Som vanlig konsument har du 24 månaders rätt att göra ett klagomål. Detta innebär att du antingen kan reparera, byta ut, få tillbaka pengar eller sänka priset beroende på den specifika situationen.

För att ett klagomål ska kunna motiveras får felet inte ha uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du måste lämna in ett klagomål inom två månader efter det att felet upptäcktes.

Kontakta kundeservice@skoleskak.dk / +45 3049 0580 så att vi kan hitta en lösning tillsammans. Vi skickar en gratis returetikett så vi betalar frakten.

SÅ HÄR HANTERAR VI ETT KLAGOMÅL BÄST

Lyckligtvis har vi få klagomål, men när sådana uppkommer försöker vi hitta den bästa lösningen tillsammans.

Vår erfarenhet är att vi löser det snabbast och bäst via tre steg:

1. Skicka en beskrivning av hur skadan / defekten uppstod / upptäcktes + 2 bilder av problemet

2. Ange ordernumret vid behov. Bifoga en kopia av orderbekräftelsen / kvittot

3. Skriv ditt förslag till en bra lösning, t.ex. utbyte, prisreduktion, pengarna tillbaka etc.

När vi har fått dina bilder kommer vi att behandla ditt klagomål så snart som möjligt (2 - 5 arbetsdagar).

Om ett klagomål returneras skickar vi en förbetald etikett som ska användas. Då kan du lämna in paketet på Post Nords postkontor/avlämningsplats, vi kan följa paketet längs vägen och hantera klagomålet snabbt.

PRIS FEL

Om ett pris uppenbart är felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta, är vi inte skyldiga att leverera den aktuella produkten till det felaktiga priset.

GDPR / PERSONUPPGIFTSPOLICY

För att vi ska kunna handla med dig behöver vi ett minimum av information: Namn, adress, tel. och e-post.

Vi använder cookies för att optimera webbplatsen på bästa möjliga sätt för våra kunder.

Skakshoppen.dk och Schackshoppen.se ägs av Dansk Skoleskak och hanteringen av data beskrivs iSkoleskak.dk/privat.

Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig dina uppgifter till andra obehöriga företag. Vi måste dock dela dina data med företag för att kunna leverera ditt paket.

Vi arbetar bara med datahanterarei EU eller länder som kan ge din information adekvat skydd. Du har rätt att få information om vilken information om dig som vi hanterar genom att kontaktakundeservice@skoleskak.dk.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall har vi en skyldighet
att radera dina personuppgifter om du begär det, t.ex. om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem.

Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen.

RÄTT ATT ÖVERKLAGA

Om du upplever utmaningar med ditt köp, kontakta kundeservice@skoleskak.dk / +45 3045 580, så att vi tillsammans kan hitta en lösning. Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning har du möjlighet att klaga till: Centrum för klagomålslösning, Toldboden 2, 8800 Viborg. www.forbrug.dk.

Om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga via EU-kommissionens klagomålsportal http://ec.europa.eu/odr

STANDARD ÅTERBANGSFORMULÄR

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till schackbutiken
Adress: Sølvgade 15, 1307 Köpenhamn K, Danmark

Tel: +45 3049 0580
Mail: kundeservice@skoleskak.dk Jag meddelar härmed att jag önskar utöva ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

Beställ det: ________________

Mottagen på: ________________

Konsumentens namn: ________________

Konsumentens adress ________________

Konsumentens ordernummer: ________________

Konsumentens underskrift: ________________

Datum: ________________

(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)

Ladda ner som PDF här